LinkedIn ranking

LINKEDIN GÅR FRI FRÅN DEBATTEN OM FAKE NEWS

In I huvudet på oss, Nyheter, Spaning by punktpr

En ny undersökning visar att trovärdigheten är fortsatt hög för plattformen LinkedIn, se grafiken nedan. Dess användare betraktar också plattformen som trygg och säker. Dessutom är det få som postar på plattformen, vilket borde göra det till paradiset för de som verkligen tar sig tiden att posta. Den stora haken är att vi endast tillbringar cirka två minuter där dagligen. Och hela 50 minuter på Facebook. Jakob har funderat över LinkedIns resa sedan de köptes av Microsoft och plattformens framtid på Resumé: ”Kanske var Microsoft ändå inte så fel ute? I mina ögon lät beskedet att Microsoft köpte Linkedin som att ett ganska tråkigt techbolag köpte en rätt medioker social plattform. Min farhåga då var att Microsoft skulle lyckas döda plattformen helt genom att integrera in Linkedin i Microsoft-träsket – tänk fasan över en slags Office-integrering där man gjorde om Linkedin till att bli social inloggningsportal till Microsoft. Typ.”  Läs hela hans inlägg och resonemang här.

LinkedIn ranking från Business Insider

Bild via Business Insider

Stärk ditt företags affärsrelationer med LinkedIn

Många presumtiva kunder kikar på ditt företags LinkedIn-sida för att se vilka som arbetar där, vilka de ska göra affärer med. Dessutom är det den självklara plattformen för postningar om ens yrkesroll och arbete. Vilket ofta är stärkande både för medarbetaren och företaget. Det finns därför massor att vinna på att få alla led i företag, från ledning till exempelvis säljare, att förstå hur plattformen kan användas. Till exempel kan en enklare policy vara bra stöd, så att alla på företaget vet vad som förväntas av dem.

Kontakta Jakob så berättar han gärna mer om Punkt PR:s utbildningar.