dollar

Influencers genererar 11 gånger större vinst

Visste du att innehåll som kommer från en Influencer genererar 11 gånger större vinst jämfört med övrig digital marknadsföring? Det visar att det finns stora vinningar med att samarbeta med Influencers, men den stora frågan kvarstår - HUR ditt varumärke, budskap eller produkt ska nå...

Äntligen dags för Gröngul kompis!

Äntligen! Så är känslan nu, när Björklöven lanserar det projekt vi samarbetat kring sedan mer än ett år tillbaka: Gröngul kompis. Satsningen är en fortsättning på värdegrundskampanjen De rätta färgerna, och syftet med Gröngul kompis är att inspirera barn och unga – och alla i...

Punkt PR Akademi – ny utbildningssatsning 22-23 oktober

Nu är det klart, till hösten startar vi upp Punkt PR Akademi. Under ledning av oss får du chansen att lära dig mer om allt från relationsbyggande kommunikation till att hantera kriser. Det blir två heltäckande dagar där bland annat digital kommunikation och normkreativ kommunikation står på schemat. En...

Huvudbild

Välj rätt influencer för ditt varumärke

Genom influencers finns det stora möjligheter att bygga upp en trovärdig och långsiktig relation med dina slutkunder. (Läs tidigare blogginlägg som förklarar vad en influencer är). För att samarbetet ska bli så bra så möjligt gäller det att välja rätt typ av influencer: nano, micro,...

Marketoonist influencer

En influencer är en påverkare – eller vad gäller egentligen

Influencers syns överallt i dagens medielandskap, men vad är egentligen en influencer? Vad jobbar de med? På vilket sätt skiljer det sig ifrån att vara en påverkare? Ordet influencer betyder rakt av; influerare, vilket är en person som påverkar sin omgivning. Det innebär att influencer och...

Olov Hjärtström Baudin

Så fångar du redaktionens intresse

En vanlig arbetsdag får den lokala nyhetsredaktören – alltså nyhetschefen på redaktionen – mängder med pressmeddelanden. En svettig dag kan det handla om hundratals. Det vet jag själv efter att ha suttit just på den stolen och från att fortlöpande ha fört resonemang med nyhetscheferna om...

Därför tävlar vi i PR-tävlingar – eyes on the prize 

I veckan blev det klart att vi på Punkt PR tillsammans med vår kund OK Västerbotten har nominerats både i den internationella PR-tävlingen Sabre Awards och i In2 Innovation Summit, för det strategiska arbetet med OK Västerbottens varumärke och kampanjen Tillsammans är bäst. Dessa utmärkelser är...

Tre F som hjälper dig genom krisen

Olov har deltagit i den årliga internationella konferensen för kriskommunikation – Crisis Communication i Berlin – och slår fast hur du bäst tacklar kriser: Förberedelser (planer, övningar och koll på potentiella kriser) Förtroende (som du förtjänar genom att agera klokt och långsiktigt gentemot alla intressenter) ...

Här är det kakor!

Vi använder cookies för att bättre förstår vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.