Olov Hjärtström Baudin

Så fångar du redaktionens intresse

En vanlig arbetsdag får den lokala nyhetsredaktören – alltså nyhetschefen på redaktionen – mängder med pressmeddelanden. En svettig dag kan det handla om hundratals. Det vet jag själv efter att ha suttit just på den stolen och från att fortlöpande ha fört resonemang med nyhetscheferna om...

Därför tävlar vi i PR-tävlingar – eyes on the prize 

I veckan blev det klart att vi på Punkt PR tillsammans med vår kund OK Västerbotten har nominerats både i den internationella PR-tävlingen Sabre Awards och i In2 Innovation Summit, för det strategiska arbetet med OK Västerbottens varumärke och kampanjen Tillsammans är bäst. Dessa utmärkelser är...

Tre F som hjälper dig genom krisen

Olov har deltagit i den årliga internationella konferensen för kriskommunikation – Crisis Communication i Berlin – och slår fast hur du bäst tacklar kriser: Förberedelser (planer, övningar och koll på potentiella kriser) Förtroende (som du förtjänar genom att agera klokt och långsiktigt gentemot alla intressenter) ...

Dagens Nyheter den 13 april 2018.

Svenska Akademien gör alla fel i sin krishantering

Olov Hjärtström Baudin har med stor nyfikenhet följt Svenska Akademiens krishantering och tittar här närmare på misstagen och på vad akademien måste göra för att återvinna omvärldens förtroende. "Det är ett beteende som inte ens var anständigt för 230 år sedan" sammanfattar han. Till att börja...

Facebook data sociala medier

Facebooks dataaffär och hur den påverkar dig

Det har knappast undgått någon att Facebook är i rejält blåsväder just nu. I sju korta punkter ska vi försöka förklara vad som har hänt, reda ut vad det innebär för de som arbetar med Facebook, vad det innebär för dig som privatperson på Facebook...

bevakning och mätning

Så kan mätning och bevakning driva din affär

Hur kan kommunikation hjälpa mig driva affär, stärka varumärket och nå verksamhetens mål? Kort svar: håll koll och mät kommunikationens effekt! Därför är bevakning och mätning en affärskritisk fråga.  Bevakning och mätning – en ledningsfråga Alla chefer, ledningsgrupper och styrelser vet att strategier och mål är avgörande...

Punkt PR:s Malin Vikström och Sofia Westerlund.

2017 och 2018, en sista utblick från Punkt PR

En sista tillbakablick och spaning för framtiden kommer från Punkt PR:s projektledare Malin Vikström och vd Sofia Westerlund. Denna gången är temat företags- och affärsutveckling och kommunikationens roll i detta. 2017 – Vilken trend eller händelse tar ni med er därifrån? Sofia: Som chef och ledare, som kvinna...

Temadagar innehåll semla

Fettisdagen: Temadagarnas temadag

I dag är ingen vanlig dag, i dag är det semlornas dag. Vi lovar att du kommer att stöta på många vackert pudrade bullar i dina sociala medier, men också en hel del ovanliga kombinationer som Nachosemlan och Semmelkladdkakan. För att inte tala om den redan klassiska Semmelwrapen. Just i dag...

Olov Hjärtström Baudin och Åse Thelander 2018

Punkt PR fortsätter blicka bakåt och framåt

Vi har frågat våra experter vad de främst tar med sig från 2017 – och vad de ser framför sig under 2018. Förra veckan var temat digitalt, denna vecka får du läsa vad Olov Hjärtström Baudin och Åse Thelander har spanat på. Temat? Påverkare.    2017 – Vilken...

Jakob Mjöbring och Johanna Stenmark

Punkt PR blickar bakåt och framåt

Årets första månad har redan sprungit förbi oss, tiden går fort och så vidare. Vi har frågat våra experter vad de främst tar med sig från 2017 – och vad de ser framför sig under 2018. Först ut är Jakob Mjöbring och Johanna Stenmark. Temat...

Här är det kakor!

Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.