Punkt PR Akademi

Två spännande heldagar i Umeå för dig som vill bli bättre på PR. Lär dig mer om relationsbyggande kommunikation, hur du kan skapa meningsfullt innehåll till dina kanaler och hur du bör agera när krisen slår till.

 

För dig som vill utvecklas inom PR

Punkt PR Akademi riktar sig till dig som arbetar med kommunikation i någon form, oavsett om du är chef, kommunikatör eller kanske byråmedarbetare. Exakt vilken roll du har spelar mindre roll, desto viktigare är att du är nyfiken och vill lära dig mer.

 

Punkt PR Akademi är ett koncentrerat utbildningstillfälle, men innebär också möjligheter att bygga ditt nätverk och diskutera kommunikation med de andra deltagarna, över lunch och middag och även bortom kursdagarna. Du hittar hela programmet längre ner.

 

Varmt välkommen till två intensiva dagar i PR-möjligheternas tecken!

 

Bra att veta:

Tid: 16-17 maj 2019
Plats: Great Space i centrala Umeå (i samma byggnad som shoppingscentret Utopia)
Anmälan: Gör du här
Boende: Vi kan erbjuda 15 % rabatt på hotellövernattning på U&Me eller Stora Hotellet.
Kontakt: Malin Vikström, malin@punktpr.se, 072-519 89 38
Priser:
Ju tidigare du bokar din plats, desto förmånligare blir det.
Fram till 15 mars: Två dagar 11 995 kronor / En dag: 7 995 kronor
Fram till 1 april: Två dagar: 13 995 kronor / En dag: 9 995 kronor
Efter 16 april: Två dagar: 14 995 kronor / En dag: 10 995 kronor

 

Alla priser anges utan moms.

Det här får du:

  • 10 timmars utbildning med några av Europas ledande PR-konsulter.
  • Värdefulla kontakter och breddat nätverk.
  • Fika, lunch och middag från några av Umeås bästa restauranger och kaféer tillsammans med andra kursdeltagare.
  • Material och kursdiplom.
Punkt PR kundens utvecklande samvete

Dag ett, torsdag 16 maj

 

9.00–09.15
Välkommen och kaffe
Hela Punkt PR-gänget hälsar välkommen och vi presenterar oss för varandra.

 

9.15–10.00
Vad varje PR-proffs bör veta
Punkt PR:s vd och strateg Olov Hjärtström Baudin går igenom några av huvudprinciperna för relationsbyggande kommunikation. Om att förtjäna och förvalta ett gott rykte. Om hur du skapar publicitet på klassiskt vis – och hur bra det kan gå när du struntar i allt du har lärt dig.

 

10.00–10.30
Planning – så hittar du rätt tråd att nysta i
Kreatören Hanna Kangassalo pratar om hur viktigt det är att bygga sin kommunikation på verkliga insikter. Utifrån research och relevant kunskap hittar vi den röda tråden, som sedan följer med i allt vi gör. Från strategiska vägval till kreativa koncept och kampanjer.

 

10.30–11.30
Ett kommunikationslandskap i förändring
Jakob Mjöbring, digital strateg på Punkt PR, bloggare på Resumé och poddare i ”Digital marknadsföring i spenaten”, delar med sig av några väl valda trend- och framtidsspaningar. På en spelplan som konstant ritas om, måste vi våga förändra våra rutiner. Det är inte så lätt att hänga med, men med rätt inställning och kunskap, kan vi alla bli vinnare.

 

11.30–13.15
Artby – om konsten att bygga ett varumärke
Vi besöker Artby, som erbjuder spännande kollektioner av konst-tryck till stilmedvetna kunder över hela världen. Företagets grundare Sara Flagge, tidigare planner på Punkt PR, berättar om varumärkesresan som hon och partnern Karl Hardell har gett sig ut på tillsammans.

 

13.30–14.30
Så fyller du dina kanaler med mening
Johanna Stenmark, projektledare och innehållsexpert, delar med sig av sina bästa tips. Det viktiga är inte att skapa klickvänliga inlägg eller videor som får mottagaren att sätta kaffet i halsen. Bra innehåll handlar om att bygga sitt varumärke och driva sin affär. Johanna visar några praktiska knep för att få ihop innehållsekvationen och leder oss sedan i några övningar.

 

14.30–15.30
Så kommunicerar du normkreativt
Kreatören Hanna Kangassalo pratar om inkluderande och överraskande PR. Med ett normkritiskt förhållningssätt kan vi bejaka grundläggande demokratiska värderingar och undvika fördomsfällor. Men vi kan göra mer än så. Med hjälp av normkreativ PR vänder vi risker till möjligheter. Vi vill inte bara inkludera olika sorters människor, vi vill stimulera deras fantasi.

 

15.30–16.00
Vi summerar dagen

 

16.00–17.00
Tid för återhämtning och ärenden

 

17.00–18.15
Förrätt på Harlequin

 

18.30 …
Middag och efterrätt på Gotthards krog

Dag två, fredag 17 maj

 

9.00–9.30
Kaffe och återblick av dag ett

 

9.30–10.45
Så hanterar du krisen
Vet du vad du ska göra när krisen slår till? Om du inte är förberedd är risken stor att du förlorar ditt anseende och att ditt företag tar skada, både ekonomiskt och trovärdighetsmässigt. Tack och lov finns det kloka sätt att rusta sig. Hela förmiddagen ägnar vi oss åt att förstå vad en kris är, hur du bäst undviker en kris, hur du hanterar en kris och vad du kan lära dig av den.

 

10.45–11.15
Så hanterar du krisen – när det verkligen gäller
Vi testar våra kriskunskaper i en (lagom) realistisk gruppövning.

 

11.30–13.15
Vi äter lunch på Great Space.

 

13.15–15.30
Så skapar du nytta med hjälp av influencers
Åse Thelander, projektledare med influencers som specialområde, ger oss en djupdykning på området. De kallas vår tids nya mediehus och utövar reell makt över våra åsikter, beslut och agendor. Hur närmar vi oss influencers, vilka regler finns det att förhålla sig till och hur skapar vi framgångsrika samarbeten? Vi avrundar med inspirerande exempel och en gruppövning.

 

15.30–16.00
Summering och diplomutdelning

Villkor för Punkt PR Akademi

Betalning och betalningsvillkor

Bokningen är bindande och betalning av deltagaravgiften betalas mot faktura som skickas till dig. Fakturering sker i samband med anmälan. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår en dröjsmålsränta om 2,2 % per månad samt en påminnelseavgift på 60 kronor. Vi tar inte ut några fakturaavgifter på ordinarie faktura. Vid samtliga priser tillkommer mervärdesskatt om 25 % enligt lag.

Avbokning och överlåtelse

Kundens registrering av deltagande i utbildning är bindande. Därefter går det att överlåta platsen till annan person. Väljer du att överlåta platsen till en annan person behöver hen även för egen del bekräfta att sitt deltagande.

Inställd kurs

Punkt PR har rätt att ställa in en kurs p g a för få anmälda deltagare. Anmäld deltagare kan bli erbjuden nytt kursdatum alternativt full återbetalning av kursavgift.

Här är det kakor!

Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.