winner european excellence award 2016

Vi vann EM-guld!

Vi är så klart jublande glada över vår vinst på European Excellence Awards. Vi vann i kategorin Sports & Lifestyle, för vårt arbete tillsammans med, och på uppdrag av, Björklöven:  kampanjen De rätta färgerna. Priset tog vi emot på Hotell Ritz-Carlton i Berlin den 8 december, inför gräddan av Europas PR-bransch.

European Excellence Awards jury består av fler än 30 PR-experter från företag, organisationer, institutioner och universitet. Varje år tar de sig an över 2 000 bidrag som skickas in till tävlingen. Fem bidrag nomineras i vardera av de drygt 60 kategorierna. Under en årlig gala utses sedan vinnarna.

Konkurrensen i vår kategori:
Go explore. Norsk friluftsliv, PR-operatörene och Red Rabbit.
Nova TV. Gol.hr – Euro 2016.
Svenska spel/Oddset. The goal net hammock. Jung relations.
Renault Italia. MSLGROUP – Publicis Consultants Italia.

– Det här är en av världens mest prestigefyllda galor, med en konkurrens som är stenhård. Att Umeå och norra Sverige kan hävda sig här är fantastiskt. Det är ett bevis på att vi skapar världsklass, säger Sofia Westerlund, vd på Punkt PR.

Läs mer om kampanjen här:
Erik Åströms blogg på VK
Lanseringen på Björklövens webbplats







Här är det kakor!

Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.